Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van familievanpoecke - WaarBenJij.nu Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van familievanpoecke - WaarBenJij.nu

Taipei

Door: Marco

12 Oktober 2014 | Taiwan, Taipei

Ok....die nachtrust hadden we dus nodig na zo'n rare dag vol vliegreizen en andere tijdzones.
Maar uiteindelijk waren we nog ruim op tijd om heerlijk te ontbijten in ons hotel.
Keus genoeg...brood, croissantjes, bagels maar ook aardappeltjes, worstjes, bacon, witte bonen in tomatensaus, nasi en nog een paar ondefinieerbare etenswaren die dus overduidelijk tot de aziatische ontbijtcultuur horen.

Na het ontbijt hebben we even de benen gestrekt en de omgeving verkend, voordat Henry ons om 12.30u op kwam halen voor de Taipei City tour.
Eenmaal in de auto zijn we eerst naar Hsinchuang City gereden, naar het ziekenhuis waar Mika geboren is.
We zijn ook nog naar binnen gegaan, naar de kraamafdeling. Henry heeft nog aan de zuster Klivia van dienst gevraagd of we in de "delivery room" mochten kijken maar die werd helaas op dat moment verbouwd.
We hebben ook nog letterlijk "geboortegrond" in een flesje gedaan en meegenomen voor thuis...

Daarna begon de city tour dus echt bij The Grand Hotel, één van de twee staatshotels, die er uit ziet als een gigantische Chinese tempel met heel veel verdiepingen. Er blijken de afgelopen decennia behoorlijk wat beroemde namen te hebben gelogeerd, van staatshoofden tot filmsterren.
Daarna zijn we doorgereden naar Martyr's Shrine, een indrukwekkend complex gebouwd ter ere van alle helden van Taiwan die hun leven hebben gegeven in verschillende oorlogen.
Natuurlijk hebben we even gewacht op het wisselen van de wacht, een waar spektakel met soldaten in spierwitte uniformen, draaiende karabijnen met glimmende bajonetten.

Met het busje zijn we daarna via een überdruk centrum van Taipei bij het Chiang Kai-Shek Memorial Hall beland.
Zoals de Chinese Muur vaak afgebeeld wordt bij artikelen over China, zo worden de Taipei 101 en deze C.K.S Memorial Hall vaak afgebeeld bij artikelen over Taiwan.
Ik was hier al eerder geweest, alleen was het toen bewolkt weer en nu was het heerlijk zonnig.
We hebben gewandeld en vissen gevoerd in het prachtige bijbehorende park.

Om 17.00u zijn we door Henry weer afgezet bij het hotel en na een korte chillpauze en opfrissing zijn we lekker een hapje gaan eten met een heerlijke koffie bij Starbucks toe.
Die zitten hier in Taipei zo ongeveer op iedere hoek van de straat.
En nu zijn we weer in het hotel, tanden poetsen en naar bedje toe....

Morgen gaan we naar het tehuis waar onze twee koters de eerste paar maanden van hun leven hebben doorgebracht...
Wederom een spannende dag...

• 12 Oktober 2014 - 19:15

Siska:

Wauw morgen een spannende dag
    Geniet morgen er weer van

• 12 Oktober 2014 - 19:23

Opa En Oma:

Dag lieverds,
    terwijl ik dit berichtje beantwoordt liggen jullie al heerlijk te slagen, want het is hier 19.20 uur op zondag avond. Opa zit Studio Sport te kijken, we zijn net een kwartiertje thuis, we waren in Lochristi op de koers. Om 10,15 uur vanmorgen weg gegaan en nu pas thuis. En eerst eens gaan kijken of ik post had uit Taipei. Jawel hoor en zelfs een berichtje van Mika. Dat heb ik eerst beantwoord. Heerlijk vinden wij het om mee te lezen, mee te kijken, te horen wat jullie die dag hebben beleefd, gezien!! Zo genieten wij ook een klein beetje mee van jullie belevenissen. Ik vind het prachtig dat ook Mika wat schrijft! Spannende dag morgen!! Dikke kus voor alle vijf van ons! XXXXX

• 12 Oktober 2014 - 19:36

Marion:

Hallo familie,

Wat een indrukwekkende dag zal dit geweest zijn! En dat zal het morgen zeker weer worden.....wat leuk om jullie zo te volgen. Ik ben al benieuwd wat morgen weer gepost word

• 12 Oktober 2014 - 20:59

Marion:

Hallo allemaal, Wat een indrukwekkende reis maken jullie, en wat ontzettend leuk, om op deze manier een indruk te krijgen wat jullie zoal beleven. Geniet er van !!!

• 13 Oktober 2014 - 11:02

Wim Jacobs:

Het wordt een spannende dag vandaag
    En wat mooi dat we dit allemaal kunnen volgen, geweldig
    Geniet van alle dingen Gr. Wim Teuni