Touchdown! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van familievanpoecke - WaarBenJij.nu Touchdown! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van familievanpoecke - WaarBenJij.nu

Touchdown!

Door: Marco

11 Oktober 2014 | Taiwan, Taipei

Gisteren was de grote dag.
Ruim op tijd stond een gezellige taxichauffeur bij ons voor de deur om ons vervolgens in een nieuwe olympische tijd naar Schiphol te brengen.
Inchecken hadden we thuis via internet al gedaan dus we hoefden alleen de koffers nog maar te dumpen.
Even een rolstoel gescoord voor oma, langs de verschrikkelijk chagerijnig kijkende marechaussee en dan al slenterend langs de winkeltjes wachten op het vertrek van onze grote blauw/witte vogel.

Om 20.40u Nederlandse tijd lieten we de lichtjes van Schiphol ver achter ons.
De 12 uur durende vlucht hebben we doorgebracht met eten, slapen, film kijken, nog meer eten...
Om 14.30u Taiwanese tijd (08.30u Nederlandse tijd) hebben we voet op Taiwanese bodem gezet, voor de kinderen en mij was het een soort van thuiskomen.
Henry, onze gids/chauffeur/tolk/Jan-de-regelaar stond al te wachten met een Nederlands vlaggetje in z'n hand.
Koffertjes werden ingeladen in de dikke Mercedes Vito en na iets meer dan een half uurtje stunten in het drukke verkeer van Taipei stonden we voor ons hotelletje voor de eerste 3 nachtjes.....En wat voor eentje!
Een mooie suite met woonkamer, keukentje, badkamer en 2 aparte slaapkamers.
Snel even opfrissen want 's avonds werden we mee uit eten genomen door Henry en z'n vrouw Ally en ik kan je vertellen...het waren geen gekookte piepers.

Vanaf het restaurant was het nog een kleine 5 minuutjes terugwandelen naar het hotel.
En als ik hier dan 's avonds op straat loopt, met al die kleurige, schreeuwende, knipperende reclames, de typische
geuren opsnuif van kruiden en vers bereid voedsel, en de klanken hoor van converserende Chinese stemmen dan moet ik eerlijk bekennen dat ik weer net zo blij word als 5 jaar geleden....heel erg blij....

• 11 Oktober 2014 - 16:13

Marion:

Wat een geweldige start van jullie vakantie....

• 11 Oktober 2014 - 17:21

Marie Louise:

Oh dat klinkt allemaal super! Op de foto's ziet het allemaal super! Genieten! Xx

• 11 Oktober 2014 - 18:09

Siska:

Wat zien jullie er nog lekker fit uit
    Wat een belevenis voor de kinderen
    En voor jullie en oma

• 11 Oktober 2014 - 18:10

Opa En Oma:

Gisterenavond heb ik jullie vlucht gevolgd tot middernacht hier. Nu lees ik het vervolg en is het bij jullie middernacht. En zo te zien op de foto's zullen jullie heerlijk slapen in dat piekfijne hotel. Heel mooi om op de laatste foto jullie allemaal eens te zien, inclusief Henry en Ally!! Geweldig om te horen en zien dat jullie op de plaats van bestemming zijn! XXXXX

• 11 Oktober 2014 - 19:17

Dagmar & Co:

Veilig aangekomen in het land dat al zolang in jullie hart zit! Voor Marco en de kindjes voelt het als thuiskomen en waarschijnlijk zal dit voor Nicole en oma ook snel zo voelen! En Siri kon weer heerlijk naast haar lieve vriendin Ally zitten! :) Geniet maximaal lieve mensen, wij genieten op afstand met jullie mee! X

• 11 Oktober 2014 - 21:14

Henny:

Helemaal top jullie start van een prachtige vakantie...

• 12 Oktober 2014 - 00:52

Danielle:

Ahhh, dat klinkt allemaal super !!!
    Genieten jullie !!

• 12 Oktober 2014 - 11:12

Wim Jacobs:

Dank je wel dat wij ook mee kunnen delen in jullie bijzondere vakantie
    Marco jij kunt het zo mooi beschrijven
    We wensen jullie heel veel plezier en geniet van alles
    Gr. Aan jullie allemaal Wim Teuni

• 12 Oktober 2014 - 12:16

Simone:

Jullie droomreis is goed van start gegaan, dat belooft veel...
    Nu lekker even acclimatiseren en volop genieten van alle indrukken om jullie heen. Geniet dus optimaal van al die rochelende spugende boerende en hard pratende Chinezen, want hoe vreemd het ook klinkt... je mist het toch he als je weer 'thuis' bent. Have fun, dikke x van ons allemaal....